Sustenabilitatea în modă – Interviu cu Raul Matis
În esență, sustenabilitatea în modă se referă la hainele care sunt produse și folosite într-o manieră care poate fi susținută pe termen lung. Mai exact, întreg parcursul unui obiect vestimentar, de la design până la confecționarea propriu-zisă și consum, trebuie să aibă un impact cât mai redus asupra mediului și să contribuie la îmbunătățirea societății.
Conceptul de sustenabilitate este unul complex, mai ales pentru că are la bază o diversitate de principii cu efecte care se întrepătrund la nivel social și economic. Conceptul de modă sustenabilă a devenit tot mai popular în ultimii ani, pe măsură ce consumatorii au început să conștientizeze efectele industriei fast-fashion asupra societății și a mediului înconjurător.Un studiu UNEP din 2018 ne indică faptul că un camion de gunoi plin cu haine este ars sau aruncat la groapa de gunoi în fiecare secundă.
Astăzi stăm de vorbă cu Raul Matis, fondatorul brandului românesc MATISH, care se pregătește să lanseze o colecție specială dedicată bărbaților. I-am adresat acestuia câteva întrebări la care ne-a răspuns cu drag.
Cum definești stilul și identitatea brandului?
„Eclectic, nonconformist și sustenabil sunt cele trei cuvinte cheie care descriu cel mai bine identitatea noastră. Matish este un brand de familie fondat în 2022, care propune o alternativă creativă și, în special, sustenabilă. Cu sediul într-o locație specială din județul Cluj, în comuna montană Belis, avem un atelier perfect aliniat esteticii locale și complet funcțional pe energie regenerabilă. Echipa noastră este formată din doi frați: unul asigură partea tehnică, iar celălalt partea creativă a procesului.”
Cum te asiguri că hainele pe care le creezi sunt durabile și rezistente în timp?
„Ne străduim să selectăm materiale de înaltă calitate și să asigurăm un finisaj și o construcție durabilă pentru hainele noastre. Avem avantajul unui atelier propriu, ceea ce ne permite să menținem un dialog deschis cu clienții nostri în cazul unor neconcordanțe sau evenimente neplăcute. Această disponibilitate este deosebit de importantă pentru categoria hainelor unice propuse în colecțiile noastre conceptuale.”
Cum crezi că va fi primită de către bărbați noua colecție pe care o pregătiți și cât de tare vă doriți să concepeți haine pentru bărbați și în viitor?
„În fiecare colecție, am încercat să propunem cel puțin un look pentru bărbați, având în vedere în principal aspectele de versatilitate și calitate ale articolelor vestimentare. Însă, ne propunem să lucrăm mai intens cu publicul masculin pentru a asigura aceeași atenție pentru detalii și croială, la fel cum facem pentru hainele feminine și unisex.”
Cât de accesibile sunt creațiile MATISH?
„Pe lângă platformele dedicate unui public mai larg, ne dorim să avem o comunicare deschisă cu clienții nostri, așa că adesea aplicăm un discount considerabil pentru cei care nu sunt la prima comandă, precum și pentru cei care optează să ne contacteze înainte de a face o achiziție. Până în acest moment avem disponibile mai multe piese conceptuale din materiale scumpe sau cu procese care necesită un cost suplimentar, dar suntem constant atenți să aplicăm un preț corect și accesibil pentru o gamă mai largă de clienți.”
Care este clientul brandului? Este în target doar publicul tânăr?
„Nu avem un public tintă clar definit; clienții nostri variază de la cei de vârsta medie până la tineri. În cadrul procesului creativ, ne concentrăm mai mult pe atmosferă și spirit decât pe un portret clar al clientului.”
Ce impact credeți că au rețelele sociale în vânzări?
„Componenta medie are un impact bine conturat în ceea ce privește comunicarea și vizibilitatea brandurilor la început, dar considerăm că și componenta fizică este cel puțin la fel de importantă. Un atelier mic nu poate fi competitiv din punctul de vedere al prețurilor cu magazinele de mass-market, așa că încercăm să ne concentrăm pe partea creativă, calitativă și de meșteșug, aspecte care necesită o interacțiune fizică cu haina.”
Îi mulțumim lui Raul că a stat puțin de vorbă cu noi și îi urăm spor la treabă pentru că știm cât de greu este să concepi o întreagă colecție de haine. Iar acestea fiind spuse, alege întodeaua produse durabile, pe care să le porți o perioadă îndelungată de timp!
Articol scris de Andrei Mocanu
Post a comment